Bu Blogda Ara

26 Ocak 2010 Salı

hatice ve kübra'nın mutlu hipopotam pastasıı :D


3-4 gündür  hazır tatil olmuşken bi pasta yapayım,diye düşünüyordum.Arkadaşım Hatice'ye sordm ..O da  beraber yapabileceğimizi söyledi..Tabii ben geceden pastayı hazırladım...Yine muz ,bitter ve kivi kullandım..2 tane kekten 4 katlı yaptım..En üstünü  de  buttercream  ile sıvadım:))Sonra sabah Hatice gelince de şeker hamurunu yaptık..Aman Allah'ıımmm... Ne zor iş..kollarım hala ağrıyor..Bu sefer cıvık olmasın diye baya pudra şekeri ekledik..sertti ama tam şekil vermelik oldu :D Sonra ne yapalım derken ,kitabı ilk aldığımızda ( Hatice ve Emineyle  almıştık) yapalım dediğimiz  o hipopatamusu  yaptık..Gerçi herkes inek sanıyor kendisini ama bence o nbir hipopatamus  :P   Maisse PARRISH 'in  ''character cakes'' kitabında kapakta duran pastayı... Tabii biz  biraz değiştirdik..Daha fazla detay ekliyebilcek  halimiz kalmmamıştı...Ama bence çok güzel oldu..Siz ne dersiniz???


Bu arada EMEL BAŞDOĞAN'ın kitabından aldığım şeker hamuru tarifi ;

-80 gr glikoz
-75ml su
-15gr toz jelatin
-1 kg ye yakın pudra şekeri

Su ve toz jelatin karıştırılır..Mikrodalgada 10 sn ısıtılır..Yoksa benim gibi benmari usulü ısıtın..Sonra glikozu ekleyin ve erisin..Ardından yavaşça şekeri ekleyin..Sert ama dağılmayan bir hamur elde etmelisiniz..Pudra şekeri de ince çekilmiş olmalı..

2 yorum:

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Bence de çok güzel olmuş. Ellerine sağlık sevgili Kübra. Hepinize afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

m.kübra dedi ki...

:)) teşekkür ederim hanımeli...seninkiler kadar olmasa da bişeyler yapmaya çalışıyorum..sevgilerle